Sabtu, 19 Februari 2011

.......Tika hati.............

Saat hati terluka pedih....
Aku jatuh tersungkur lantas  mencium bumi....
Perlahan aku berdiri.....
Meraih sejuta kekuatan...

Tatkala aku berdiri.....aku berjalan menuju satu cahaya...
Cahaya yg sgt jauh....begitu jauh dipandangan namun terlalu dekat dihati....

Dalam kekaburan dan keletihan...
Aku terus tenggelam didalam cahaya itu....
Sdg aku asyik menikmati kecerahan cahaya indah..
Aku terlena dibuai mimpi....

Mimpi yg memberi aku sebuah kesedaran....
Mimpi yg membawa aku kepada cintaku...
CINTAKU YG SATU...

Semakin hampir aku kepadanya.....
Semakin bersinar cahaya indah.....
Aku terduduk lalu menangis....
Dalam tangisan aku memohon....memohon kepada kekasihku....

" Ya Allah, andai bahagia itu milikku..kau berikanlah kepada ku.... kau cintailah aku Ya Allah... Kau bawalah aku kepadaMu...Sesungguhnya aku ini hambaMu yg lemah tidak lari dari dosa dan hina..."

Tiada ulasan: